Úprava předního nárazníku a přední masky

    Původně byly v přední masce a v nárazníku černé plastové, podélně žebrované mřížky. Ty jsem nahradil tahokovem, což je hliníková (nebo i ocelová) mřížka, kterou vyrábí např. firma Perfolinea Chrudim. K dostání je v každé prodejně s autodoplňky nebo v tuningshopu. Vyrábí se v různých povrchových úpravách a s různou velikostí ok. K dostání je většinou v rozměrech 110x30 cm, což na uvedený účel stačí, větší rozměry se shání těžko, protože se neprodává jako metráž.

    Úpravy jsem chronologicky seřadil, protože ne napoprvé byl výsledek esteticky a funkčně kvalitní. "Nepovedené" úpravy i přesto uvádím, mohou posloužit jako ilustrace.

 

 

1) Náhrada mřížky v nárazníku stříbrným tahokovem s jemnými oky

    Tahokov, který jsem měl k dispozici nebyl klasický hliníkový, ale ocelový, povrchově neupravený. Po odmontování předního nárazníku jsem změřil rozměry původní mřížky a obkreslil je na pás tahokovu. Důležité je nezapomenout na oko, které slouží k tažení vozidla a prochází právě mřížkou v nárazníku. Původní mřížka byla do nárazníku uchycená plastovými "packami", které jsou součástí nárazníku a jsou cca každých 15cm po celé délce otvoru pro mřížku. V těchto místech jsem na pásu tahokovu vystřihl okénka pro uchycení "pacek". Protože je nárazník z plastu, je lehce poddajný a v místech uchycení může být pás tahokovu silnější než původní mřížka, nevzniká tak vůle. Otvor pro tažné oko jsem vyvrtal a vypiloval. Po úspěšném opracování a ozkoušení jsem tahokov nastříkal čtyřmi vrstvami stříbrné barvy. Po osazení jsem v místech původních "pacek" spoje slepil lepící pistolí.

 

   

     Asi po roce jsem tento tahokov z několika důvodů vyměnil za černý, viz 3). Nevýhodou hlavně bylo, že přes malá oka mnohem hůře prostupuje vzduch a v létě po delší náročné jízdě docházelo k přehřívání motoru. Další nevýhodou bylo zkorodování celé mřížky po první zimě.

 

 

2) Náhrada přední masky stříbrným tahokovem

    Původní mřížka je na předchozích obrázcích. Je uchycena opět plastovými výlisky do nárazníku a dvěma držáky je upevněna k přednímu čelu. Vymontovat lze i bez odmontování nárazníku. Tahokov, který jsem použil byl klasický hliníkový s největšími oky (15x15mm), stříbrné barvy, bez povrchové úpravy. Nejdříve jsem původní mřížku obkreslil na karton papíru a podle ní začal tvarovat tahokov. Hliníkový tahokov je poměrně měkký a dobře tvarovatelný - postačí ohýbání pomocí kleští. Po vytvarování jsem nechal cca 20 cm dlouhé pásky pro upevnění k přednímu čelu. V místech, kde byla původní mřížka uchycena do nárazníku zůstaly malé obdélníkové otvory, kterými jsem pomocí stahovacích pásků připevnil mřížku z tahokovu.

 

 

 

 

3) Náhrada obou mřížek černým tahokovem s oky 15x15mm

    Protože mřížka v spodní části nárazníku z uvedených důvodů nevyhovovala, koupil jsem 2 pásy tahokovu (komaxit černý) s největšími oky. Nahradil jsem jimi tahokov v nárazníku i v masce. Jejich povrch je upraven práškovou barvou, která je velmi kvalitní a odolná. Postupoval jsem podobně jako v předchozích krocích. Výměna tahokovu v spodní části nárazníku byla mnohem jednodušší, protože oka vycházela přesně do míst původních "pacek", kde po přitlačení pevně držela. V krajních částech, kde je nárazník zaoblený jsem tahokov vytvaroval a přilepil černým silikonem, který vytvořil kvalitní a velmi odolný spoj.

    Mřížku do masky jsem vytvaroval podle předchozího návodu, pouze k nárazníku jsem ji upevnil několika šrouby M3. Klaxon, který je pod mřížkou jsem černým sprayem nabarvil načerno.

   

== tato stránka se nachází na adrese www.djpeak.cz ==