Recenze autorádií Hyudai CRM1053SU & Pioneer DEH-2900MPB

VS

V návaznosti na tento článek bych rád udělal malou recenzi těchto dvou autorádií. V předchozím článku jsem popisoval postup výměny původního autorádia (DELCO CDR-500) za Hyundai CRM1053SU, jehož popisem začnu.

Během jeho půlročního používání jsem nalezl mnoho neduhů a funkčních chyb, které snad odradí každého, kdo by uvažoval o jeho koupi (a zároveň ho vyvarují zklamání ze špatného výběru). V mém případě skončil tento příběh šťastně a to uznáním záruky z důvodu neopravitelné vady - údajně vada procesoru, přestože spíše předpokládám chybu SW – tedy výrobní vadu, kterou budou mít všechna autorádia tohoto typu. Za vrácené peníze (asi 2800 Kč) jsem si zakoupil autorádio Pioneer DEH-2900MPB, jehož krátkou recenzi naleznete na konci článku.

Hyundai CRM1053SU

Zapínání/vypínání: Celkem v pořádku, s minimálními lupancemi do reproduktorů. Po zapnutí klíčku zapalování trvá “rozehrání CD” asi 10s, což je snesitelné. Mnohem větším nedostatkem je, že track, který před vypnutím zapalování dohrál do např. poloviny začne při zapnutí klíčku hrát od začátku. Nevadí to při delší jízdě, ale při “popojíždění po městě” je to docela otravné.

Tuner: Málo selektivní, i stanice s dost silným signálem často šumí a přerušuje se jejich poslech.

Zvuk: Poměrně vyrovnaný, až na šum, který je slyšet v reproduktorech připojených na výstup autorádia – a to ještě není nic oproti šumu, který  je na výstupu RCA pro připojení zesilovače. V reproduktorech je slyšet i digitální rušení při načítání CD.

USB: S USB vstupem jsem neměl potíže, bez problémů jsem připojil jakoukoliv Flash. Přehrávání z USB je opět zatížené stejným neduhem jako CD, a to že autorádio nemá paměť, kde daný track předtím skončil. Navíc při přehrávání dlouhých tracků (např. setů nad 20 min) nejde plynule posunovat – při posunutí vpřed nad asi 15 minut začne přehrávání od začátku. Takže jediná možnost jak přehrát třeba 40 minutový track, je mít 40 minut zapnuté autorádio.

CD mechanika: Přestože u levného autorádia jsem očekával nekvalitní mechaniku, během půl roku jsem neměl žádné výrazné problémy. Otázkou je jakou bude mít životnost.

Otočné kolečko pro regulaci hlasitosti postupně začínalo “zlobit” – při rychlém zeslabení se autorádio zesílilo a naopak. To je zřejmě způsobené nepříliš kvalitními kontakty rotačního kodéru (z vlastní zkušenosti s opravou jiných autorádií). Během pár měsíců by nejspíš odešlo úplně.

Display: Velký, pěkný a přehledný – asi jediná pozitivní věc na tomto “střepu” J. Jediné co bych mu mohl vyčíst je, že modré podsvícení tlačítek částečně osvětluje i display a snižuje jeho contrast.

Výrobní vada: Několikrát se mi stalo, že se autorádio samočinně vypnulo, s tím, že se kompletně vymazala všechna nastavení – EQ, hodiny, uložené stanice, … (jako po odpojení od 12V). Nejčastěji se tato závada projevovala při vyšší teplotě. Podle servisního oddělení se jedná o vadu procesoru, který nelze vyměnit. Naštěstí to bylo důvodem k vrácení peněz.

Pioneer DEH-2900MPB

Značkové kvalitní autorádio, jehož cena byla ještě o 300 Kč nižší než za “levný šunt” Hyundai. Provedení MPB je určené pro vozidla koncernu Volkswagen – tedy modře podsvícený LCD display a červeně tlačítka. K modře osvícenému interiéru se hodí daleko vice než provedení MP, které má bílý display (byť lépe čitelný). Samotné autorádio nemá ISO konektor, ale součástí balení je redukce na něj – to se mi hodilo, protože jsem po vymontování předchozího autorádia pouze tuto redukci připojil k volnému ISO konektoru v autě. Instalace mi tedy zabrala asi 10 minut.

Při popisu vlastností určitě začnu veleslavným MOSFET zesilovačem 4x50W. Jak je to s výkonem autorádií jsem již popisoval zde, proto nemusím dodávat že skutečný výkon není ani poloviční. Zvuk je opravdu krásně čistý a jemný, absolutně bez šumu nejen v reproduktorech, ale i na RCA výstupu. Je vidět, že Pionner staví zvuk na první místo... Co se týká výše zmíněných nedostatků autorádia Hyundai, tak Pionner nemá ani jeden z nich, vše funguje jak má. Načítání CD je mnohem rychlejší a trvá asi 4s od nastartování motoru. Tuner je dostatečně selektivní, s běžnými funkcemi TA, AF, TP.

S žádnými funkčními vadami jsem se zatím nesetkal - a pevně doufám že se ani nesetkám!

== tato stránka se nachází na adrese www.djpeak.cz ==