Doplněk přepínače světel pro vozidla koncernu VW

(vloženo 28.9.2010)

     

   

U novějších vozidel koncernu VW (např. Octavia II, Leon II, Golf VI, Passat, atd) má přepínač světel jednu nepříjemnou vlastnost. Ta se neprojeví při běžném užívání, ale až ve chvíli, kdy do vozidla montujeme další řídící elektroniku. Konkrétně jsem připojoval jednotku, která rozsvěcí světla po nastartování motoru a má funkci "parkování". V praxi funguje tak, že po nastartování motoru se rozsvítí nejprve obrysová světla (parkovačky) a po 1s se rozsvítí i hlavní světlomety. Při zatažení ruční brzdy po 1s hlavní světlomety zhasnou a zůstanou svítit pouze obrysová světla. Avšak pro připojení takové jednotky je nutný zmíněný doplněk.

Úkolem tohoto doplňku je simulovat všechny polohy přepínače světel (PS), i přesto že s ním fyzicky neotáčíme a zůstává v poloze "vypnuto". Z PS je totiž krom jiného vyveden i vodič nulté polohy ("vypnuto"), na kterém je +12V vždy, když je PS v poloze 0. Pokud přivedeme +12V na polohu 1 (parkovačky), ale fyzicky zůstal PS v poloze 0, potom se nerozsvítí pouze parkovačky, ale rovnou i hlavní světlomety. Jinými slovy rozsvítit pouze parkovačky jinak než otočením PS do polohy 1 není možné. Tento nešvar řeší zmíněný doplněk, který se zapojuje do cesty kabeláže k přepínači světel.

V klidu neodebírá žádný proud a při běžném rozsvěcení světel pomocí PS se nijak neuplatní, všechny funkce zůstávají zachovány. Při ovládání světel další jednotkou plní svou funkci a umožňuje samostatně rozsvítit obrysová světla (parkovačky) a hlavní světlomety.

                                          

  

Data pro výrobu DPS:

Schéma zapojení (.pdf - 13kB)

Deska plošných spojů 1:1 (.pdf - 12kB)

Osazovací plán - strana top (.pdf - 12kB)

Osazovací plán - strana bottom (.pdf - 12kB)

 

Konstrukční manuál v pdf:

 

 

 

== tato stránka se nachází na adrese www.djpeak.cz ==